Smakprov NOLA

Så här såg vi mestadels ut när vi besökt staden som bjöd på, granades, hurricanes, massor av halsband och en hel del bröst! :)

Stay tuned, more is coming up!

ojojoj

Dagarna flyger förbi och bloggen är tommare än tommast! Det händer så mycket här hela tiden och kom precis på att jag har ju inte ens visat er hur fantastiskt bra vi hade det i Costa Rica förrförra veckan! Så här kommer lite tillbakablickar från den resan.

Första dagen spenderades i huvudstaden San Jose, där fanns det inte ett smack att göra så efter lite rundvandring blev det några timmars häng på en bar. Vi träffade en man som inte kunde ett ord engelska men som slogs sig ner vid vårt bord och pratade spanska i 40 min. Kan ju tillägga att vi inte kan spanska heller!

En tidig morgon där Kris försöker konversera med en chaffis om vart vi ska, de körde oss fel två ggr!

Banan är gott men dessa smakade skit, och var stenhård, och dubbelaktiga!

Hitta hostel i 100 grader och tunga väskor försökte David göra! Den nya destiantionen hette Tamarindo och låg på Costa Ricas västkust.

Hunkiga resekompisar..

På denna resturang hängde vi en hel del, underbart i eftermiddagsskuggan, grym utsikt, god sangria och bra kortspelskompatibla bord.

Skickade en hälsaning till våra kompisar i Troy :)

Surfning och färska kokkosnötter!

Happy hour!

Sedan lämnade vi detta fina stället i en hyrbil, söder ut skulle vi och det skulle visa sig vara värsta mardrömsresan. FYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!

Apor hängde lite överallt!

Här började bilfärden upp i bergen och till en början gick det bra, jag var chaffis och utsikten var grym!

En panikattack senare var det Kristian som körde oss till toppen, och där tog vägen slut. usch var det va hemskt och nu skulle vi ta oss ner igen, ÄNNNUU VÄRRE!

Istället för att köra i berg körde vi i floder. Mycket bättre tyckte TantAnna

Kossorna var lite ivägen..

Så här tankar man i CR, mycket trevlig service!

Nytt ställe: Santa Teresa, fantastiskt fint! Vild hästar på stranden är man ju inte direkt van vid..

Killarna surfade ännu mera.

För att sammanfatta resan var den grym. Vi hade lite otur med bassilussker som flyttade in i David och Christoffer magar så diarrée var nog veckans snackis. Ganska skoj tyckte jag ändåå!

Nu måste jag plugga vidare, uppdatering från helgens trip till new Orleans kommer inom kort. promise!!

So long, A

Verkligen på håret

Ni skulle bara veta vad vi har vart grymma idag. Vi hade räknat ut en bra och rimlig tidsplan för att ta oss från Troy till Atlanta, en bilfärd på ca 3h. Det vi inte räknat med var att vi åkte en timme framåt i tiden när vi åkte mot flyplatsen:/ vi hade en minut tillgodo när vi kom till gaten och då hann vi inte ens åka till biluthyrningen och lämna bilen utan vi fick parkera den på flygplatsen och sen lämna nyckeln vid incheck:( ett gott samarbete och fem svettiga svenskar sitter dock nu och väntar på vårt anslutningsflyg mot costa rica.

Oppaaaaaaaaa!!
Adiiioooos

bakabakalitenkaka

Hej alla där hemma! Jag pluggar faktiskt ibland och därför får bloggen lida. Sen ska jag ju resa bort en vecka och då får bloggen lida ännu mera.

Här kommer dock mitt bästa recept jag än så länge lärt mig här i USA:

Har också köpt en svensk flagga som kommer agera flagga, tapet och sarrong! Mulitaskande flaggis! :)

Måste sova, prov och flyg imon! Kram

Tittut

Mejlen väller in.. Vart har Du tagit vägen?! Varför uppdaterar du inte bloggen?
Oroa er inte. Här är jag! På skolan bibliotek. Prov igår och prov imon. Klagar gör jag dock inte, åker nämligen till costa rica imorgon med!

Först en roadtrip till Atlanta, sen ett flyg till San José och sen är det VÄÄÄRMEEE EN HEL VECKA!!